Anul 2015
Anul 2014
Anul 2013
Anul 2012 periodic nr. 1 2-3 | 4-5 | 6-7 | 8-9 | 10 | 9-10 | -->
Anul 2011
Anul 2010
Anul 2009
PIAŢA UNIVERSITAŢII 2012 – BLESTEMUL REPETĂRII MINCIUNILOR CĂTRE POPOR: Partea întâi: GREŞESC AMARNIC CEI CARE CRED CĂ A PUTUT SĂ NE SCOATĂ ÎN STRADĂ DEMITEREA UNUI DEMNITAR; NE-A SCOS IN STRADĂ FAPTUL CĂ NU AU FOST DEMIŞI TOŢI!...
Reacţii la apeluri
Partea a doua ROMÂNI, AVEM O MARE PROBLEMĂ ! Articole de Sergiu Gabureac, Magdalena Albu, Ion Florin Florescu, Mihai Antoci, Traian Dungaciu, Marin Marian Bălaşa, Nicky Florescu ,Iulian Tănăsescu
ROMÂNI AVEM O MARE PROBLEMA!- CONTINUARE
PARTEA A TREIA: ŞI, IATĂ CE SE PETRECE ÎN LUME ÎN ACESTE ZILE-Alvin Toffler : Ce ne asteapta īn urmatorii 40 de ani, Viorel Roman-Editorialul lui Dwight Luchian Patton
ÎN ÎNCHEIERE REVENIM LA CONDIŢIA NOASTRĂ, „LOCALĂ”...: Articole de Horaţiu PEPINE şi Adrian BOTEZ
BISERICA DIN ETER Corneliu LEU către Dimitrie GRAMA
Dialoguri - continuare
PERIOADA POSTDECEMBRISTA ÎN FAPTELE EI SIMPLE Lunile şi anii denumiţi la fel de fals, de unii „postrevoluţionari” iar de alţii „ai tranziţiei”, văzuţi în lumina lor reală prin jurnale scriitoriceşti: -Darie NOVĂCEANU.
Nicolae Dan Fruntelată
Actualitatea culturală, literară şi artistică Studii de Titus FILIPAŞ, Dan LUPESCU, Adrian Dinu RACHIERU Eugen EVU, Adrian BOTEZ, Despre: Camil PETRESCU, Nicolae Dan FRUNTELATĂ, Gheorghe TOMOZEI, Ion PACHIA TATOMIRESCU;
Actualitatea culturală - continuare
Actualitatea culturală- literară şi artistică - continuare II
ORAŞUL MIZIL GAZDĂ A UNOR MANIFESTĂRI CULTURALE DE ŢINUTĂ ŞI LOCALITATE CU AUTORI VALOROŞI„ROMEO ŞI JULIETA LA MIZIL” – UN FESTIVAL-CONCURS CARE A CĂPĂTAT BUNĂ TRADIŢIE VERSURI, PROZĂ ŞI STUDII DE Emil PROŞCAN, Adina MANDALAC, Ion BUSUIOC, Bogdan-Costin GEORGESCU
- Emil Proşcan
Adina Mandalac
Adina Mandalac - continuare
Ion Busuioc - Fabule
Premianţi
Premianti- continuare
DIN FOLCLORUL INTERNETULUI
Din folclorul internetului -continuare
Din folclorul internetului - partea III, Rubrica lui Ioan Lilă
Din folclorul intzernetului - ultima ora
 MULŢUMIND NEOBOSIŢILOR NOŞTRI CULEGĂTORI ŞI RETRANSMIŢĂTORI DE FOLCLOR: ELISABETA IOSIF, IOANA VARNA, DAN LUPESCU, ALEXANDRU CETĂŢEANU, VALERIU RĂUT, DIMITRIE GRAMA, SERGIU GĂBUREAC, ION M.MĂGUREANU, LIVIU JIANU, EMIL MATEIAŞ, AUREL STĂNESCU Şi sitului „MOLDOVEAN CU BLOG”,TRECEMLA PARTEA A DOUA A PAGINII: ALĂTURAREA FOLCLORULUI DE CEI CARE S-AR VREA A FI NUMIŢI „CULŢI”:






 

PASO DOBLE
Rubrica lui Ioan LILĂ


Unul dintre cele mai profunde capitole din cartea lui Alexis de Tocqueville, "Democraţia în America", este cel în care autorul explică legătura dintre educaţia greacă şi latină pe care o primeau copiii americani în şcoli pe la 1840 şi succesul lor în viaţa capitalistă. Aşa s-a făcut prima civilizaţie a lumii.
Şi azi în SUA cele mai bune şcoli sunt cele unde copiii citesc Tucidide, iar în timpul liber merg cu profesorii în Alaska şi dorm pe pământ gol. Când eram la SNSPA, luam studenţii cu mine la Scorniceşti şi Nucşoara, la Berlin mă duc cu clasa mea de dezvoltare la marele Muzeu al Civilizaţiilor de la Dahlem, că nu scrie nicăieri că, dacă studiezi politici publice, trebuie să ştii doar statistică, dimpotrivă. Dacă însă ai un tată care citeşte doar... "Domnisoara din str Neptun", de Felix Aderca!


SONETE ANGUASATE

Petreceri, artificii, tiribombe
Petreceri, artificii, tiribombe
Cristale limpezi şi obiecte hîde
Cu toate au nevoie de un gîde

Să le arunce ca pe nişte bombe
În jarul nopţii unde cresc stafii
Zorzoane aurite pentru fete
Şi gesturi care-ncet să le desfete

Cu pana dulce de la pălării
Ele-s trecute prin purificare
La o dimensiune oarecare
Ce le crează purele orgasme

Si uneori şi stelele visează
Clipind către-nserarea noastră trează
Dar au avut aievea doar fantasme

Să ne destrăbălăm duioasă doamnă
Să ne destrăbălăm sfioasă doamnă
Cît sîntem tineri, prinşi de nebunii
În caruselul de făcut copii

Acum, la ceasul verii către toamnă
Tu, dulce şi fierbinte ca o vară
În care s-au copt fructele pe ram
La miezul tău rotund eu mă înham

Să-l duc pe culmi a nu ştiu cîta oară
Te lasă dar ca barca între valuri
Cutremurată toată între maluri
Şi suspinînd mă mîngîie încet

Eu mă agăţ de dulcea ta făptură
Ca iedera pe culmi de-o crăpătură
Şi tandru îţi dedic un menuet

MUZICA CE NE ÎMBATA CREŞTE

Muzica ce ne îmbată creşte
Ca soarele timid din răsărit
Ecoul nopţii tocmai s-a oprit
Şi iarba o auzi cum se topeşte

Sub trupul tău culcat pe-un pat de stele
Şi răsfăţat cu mîngîieri subtile
Te-am răsfoit din scoarţă pînă-n file
Pe degete ţi-am împletit inele

Şi stai acum rasfrîntă în imagini
Eu tot te caut răsfoind la pagini
Ca să ajung la tine-n univers

E dulce şi sensibil ca o frunză
Pe care luneca o buburuză
În timp ce eu te pătrundeam pervers

Cînd trebuie să-mi scriu autobiografia, mă simt cuprins de o nelinişte interioară căreia nu ştiu cum să-i fac faţă. Ce importanţă are viaţa mea pentru cititorul care se opreşte o clipă în faţa unui text scris de mine ?
Că m-am născut în 17 februarie 1951, această dată, da, poate fi interesantă, pentru a nu se amesteca epocile între ele. În rest, rămîn romanele, citibile sau nu, poeziile (şi am scris cîteva sute), piesele de teatru etc. etc. etc. – dar nici lor nu le duc grija, pentru că posteritatea nu glumeşte niciodată cu arta, ca şi cu viaţa, aşa că, mi-am luat totuşi o măsură de precauţie şi mi-am scris necrologul, pentru a nu avea surpriza să mi se scrie cine ştiue ce bazaconii pe cruce:

Aici zace-un fumător,
Ce s-a lăsat de fumat,
După ce a decedat !

Şi iată de ce, sau din ce cauză, fară de cauza cauzoum, desigur !!!


SUAVA CA O PLANTA CARNIVORA

Nu te pot atinge nici c-o floare
Desi tu-mi foarfeci viaţa-ntre picioare
Suavă ca o floare carnivoră
Care doar din iubire mă devoră

Şi cînd te-alint şi te iubesc
Mă simt precum un măr domnesc
În clipa-n care te respir,
Pe cerul minţii, fir cu fir.




 
PAMFLETELE FLORICĂI BUD
Texte cu nume - Doamna Nina Cassian
    
                    Sastisită de cotidian şi de neputinţele sale din ce în ce mai hidoase, caut satisfacţii în… braţe mai primitoare. Eh, ehei, efendiţă! De ce nu ne miră afirmaţia aceasta pe care o aşteptăm de multă vreme -- veţi exclama Şugubeţi Vel Logofeţi Dumneavoastră?! Departe de a poza în Sfânta Floriţa Întâia,  mă dezic de gândurile voastre legănate de amor şi declar pe propria-mi răspundere că în timpul în care mă credeaţi mioară rătăcitoare, mâinile mele îmi urmăreau gândurile, răsfoind… de fapt… paginile lucrării monumentale, intitulate “Dicţionarul General Al Literaturii  Române”, apărută sub egida Academiei Române.
                   De data aceasta sunt la litera C. Peste cine credeţi că dau la pagina 110?  Peste articolul dedicat doamnei Nina Cassian. Nu ştiu mare lucru despre scrierile sale, iar despre viaţa sa şi mai puţin. Doar în treacăt, un contemporan de-al său mi-a şoptit la ureche, conspirativ, că a fost o devoratoare de… domni; fie comunişti, fie capitalişti. Să fie! Dar nu una discretă, ci una cu clopoţei. Ei, aş!?! -- îi spun invitatului meu mai vârstnic, plecat între timp la Ceruri -- te pomeneşti că strugurii au fost prea acri! La atât s-a rezumat atunci discuţia noastră.
                   Trecuse  mai bine de un deceniu şi  jumătate de când un alt scriitor -- unul care mustea de umor, fiind şi un coseur neîntrecut, mare iubitor de copii, mare la stat, cel mai mare dintre cei cunoscuţi de mine -- a exclamat cu vocea sa tunătoare, în mijlocul unui colocviu, când se punea absent în dreptul unei invitate, cunoscută scriitoare: Ehei, copiii moşului, să nu îndrăzniţi să spuneţi ceva despre doamna aceasta, deoarece nurii săi ne-au pus multora sângele în mişcare şi acum la bătrâneţe trebuie să avem grijă de ea! Aferim, turcu comandă, turcu plăteşte! Iar mie, vecina lui de masă, îmi spuse: Bine ai venit, Floricico, pe Câmpia cu Cleopatre! Nu am vrut să-l supăr, răspunzându-i oarecum obraznic, că desigur nu voi fi de găsit pe acel câmp… care îmi provoacă dezgust. Nu vreau să primesc mai mult de la viaţă decât ceea ce mi se cuvine!
                 Dumnezeu să-i odihnească pe toţi cei plecaţi şi… bineînţeles…  pe regretaţii Iuliu Raţiu şi Mircea Sântimbreanu, fiindcă despre ei este vorba. De fapt, nu mi-a plăcut niciodată Cleopatra. Am scuzat-o pentru intrigile sale amoroase, deoarece a trăit într-o epocă întunecată şi apoi… demersurile sale cu iz de alcov nu ne mai pot atinge.
                  Acum… cu atât mai greu este să le faci faţă cleopatrelor moderne, cu cât se află răspândite peste tot. Ele se scurg asemeni unui lichid mâlos, ce ar putea lua orice formă. Dar nici cu cele prolecultiste şi procomuniste nu îmi este ruşine! În timp ce luptau pentru dreptate şi egalitate, ridicând în slăvi morala comunistă -- care dacă ar fi fost respectată nu ar fi fost rea deloc, ci dimpotrivă ar fi trebuit să redea femeii demnitatea, ridicând-o de la rangul de marfă şi obiect de plăcere la cel de om --  domniile lor se cleopatriceau cu şefii mişcării comuniste, pentru funcţii şi măriri lumeşti.
                 Şi… uite aşa, revin la pagina cu numărul 110 din dicţionarul pomenit, pagină dedicată doamnei Nina Cassian, mai bine zis, la cele trei pagini şi douăsprezece rânduri, în care tronează… nu comentariile privitoare la opera sa, aşa cum m-aş fi aşteptat, ci deliciile produse autorului acestui  material de către personalitatea controversatei scriitoare, mai bine spus de latura sa feminină, debordând de senzualitate şi nesaţ amoros. La cele trei pagini şi douăsprezece rânduri se adaugă şi jumătatea de pagină dedicată tătălui său, traducătorul Cassian-Mătăsaru I. Fără îndoială,  acesta a fost un om de cultură şi un bun  traducător, dar  sunt sigură că dacă nu ar fi fost Cassian-tatăl, nu ar fi ajuns într-un dicţionar din care mulţi scriitori şi traducători lipsesc. Cunosc o doamnă -- bine cunoscută traducătoare din literatura rusă, membră a Uniunii Scriitorilor din România, laureată cu  Premiul Asociaţiei Scriitorilor din Bucureşti şi… culmea! membră în colectivul autorilor acestui dicţionar --- care nu se regăseşte la litera B, fiind  uitată sau… doar rătăcită de către colegii domniei sale. Ce să mai spun… că  la pagina 153 se află articolul despre opera lui Mircea Cărtărescu, care are,   nici mai mult nici mai puţin, decât… două pagini şi jumătate! Luptă inegală… chiar şi în paginile unui dicţionar, care ar trebui să fie un instrument de lucru cât mai obiectiv!
                 E adevărat că doamna Nina Cassian nu are nicio vină. Cercetătorul operei sale a confundat dicţionarul cu paginile unui tabloid, aşa… ca să moară de ciudă piţipoancele tunate din ziua de astăzi care, cu toţi nurii puşi la bătaie, nu pot să o concureze pe scriitoarea a cărei urâţenie a devenit un mit şi care a vrut dă demonstreze, parcă, frumoaselor lumii că şi o aşa-zisă femeie urâtă poate să farmece şi să seducă contigente de bărbaţi.
                  Şi apoi… mi-am demonstrat cu destulă uşurinţă că urâţenia sa a fost, de fapt, un mit, fiindcă… după ce i-am trasat, pe fotografia generoasă de la pagina 111, nişte sprâncene a la Regina Neîncoronată A Sprâncenelor, i-am rimelat genele, şi cele de sus şi cele de jos, i-am făcut nişte bujori în obraji, i-am conturat şi buzele, doamna Nina Cassian, din exemplarul meu, s-a transformat dintr-o  femeie spălăcită --  de fapt acesta  este cusurul ei --- într-o divă  fascinantă.  Nu i-am pus silicoane imaginare, fiindcă fotografia se termina deasupra nurilor, dar fotograful a surprins semnul intelectualităţii acelei vremi, mâna cu ţigara fumegândă.
                Până am descoperit ţigara ţinută teatral de mâna scriitoarei, mă tot întrebam de unde îşi dăduse seama autorul articolului de inteligenţa  sa, din moment ce aceasta nu este suficient susţinută de textul literar. Dar… ce am aflat, din cele trei pagini şi douăsprezece rânduri, despre opera sa? Aproape nimic. Citez din articolul respectiv: “Exceptând cartea de debut, din prima perioadă de creaţie a poetei (până în 1953) nu se poate recupera aproape nimic, cu excepţia câtorva versuri în stil de bocet popular”.  Parcurgând articolul, mai aflu că printre cele mai “reuţite” texte se numără o rescriere a poemului “După melci,” de Ion Barbu. Mai aflu că scriitoarea Nina Cassian a primit în anul 1969 Premiul Uniunii Scriitorilor, pentru “Povestea  a doi pui de tigru numiţi Ninigra şi Aligru”. Un titlu superb… care ar fi meritat chiar Premiul Nobel, pentru…  nişte tigrişori care în viaţa reală au făcut dragoste chiar şi în patul unui rege !
                   Fără niciun dubiu, din articolul dedicat doamnei Nina Cassian tinerele din ziua de azi ar putea învăţa multe. Citez: ” Nu urâţenia o împiedică să fie statornic-fericită, ci inteligenţa. Până la urmă însă, ea găseşte o formulă convenabilă: o legătură constantă --- căsătoria, combinată cu reconfirmarea puterii sale de atracţie ori de câte ori se află în prezenţa unui bărbat”. Oare… noul Cod Civil prevede această formulă pentru oamenii inteligenţi, respectiv “căsătoria, combinată cu reconfirmarea puterii de atracţie?” Mai tinerele noastre contemporane pot afla, printre rândurile materialului pomenit, că urâtele ---- care sunt urâte din cauza că sunt foarte deştepte --- au nevoie şi au dreptul la mai mult sex decât frumoasele --- care sunt frumoase, deoarece sunt cam… prostuţe.
                 Propun ca în paralel cu “Dicţionarul General Al Literaturii Române” , Academia Română să editeze şi unul intitulat “Viaţa Romanţată A  Sexului Şi A Iubirii La Scriitorii Români”. De ce numai exegeţii operei doamnei Nina Cassian să aibă privilegiul de a-i etala, într-un dicţionar, viaţa sentimentală, strâns legată de existenţa bărbaţilor importanţi care i-au moşit activitatea literară! Vreau să cred că Domnia Sa este o scriitoare a cărei activitate literară ar avea dreptul să ocupe cele trei pagini şi douăsprezece rânduri, chiar dacă nu ar fi fost protagonista atâtor poveşti de dragoste, alături de personalităţi importante ale literaturii române.
                 Cezarina Pipotă, Haralambina Ficat, Clementina Maţ sunt doar câteva dintre pseudonimele nostime pe care doamna Nina Cassian şi le-a asumat cu umor şi ironie, dorind să dea cu tifla contemporanilor săi care, probabil, nu puteau să înţeleagă cum se poate asocia nesaţul cultural de a face amor cu… nevoia senzuală de cultură. Dar… cum oamenii nu păcătuiesc cu pipota, ficatul sau splina, ci cu… gândul,  şirul de pseudonime al distinsei doamne mai poate suporta unul, Ninocika… unui cuib de aur.
 
                                                                                                                  Florica Bud




Tuturor elevilor care au raspuns ca mai jos, li s-a dat nota 4, desi ar fi meritat 10...
Raspundeti la urmatoarele intrebari:
 
1. In ce batalie a murit Alexandru Macedon?
- In ultima sa batalie.
 
2. Unde a fost semnata Declaratia de Independenta?
- In josul paginii.
 
3. Care este cauza principala a divortului?
- Casatoria.
 
4. Ce nu se poate manca la micul dejun?
- Pranzul si cina.
 
5. Cu ce se aseamana o jumatate de mar?
- Cu cealalta jumatate.
 
6. Cum poate un om sa reziste opt zile, fara sa doarma.
- Foarte simplu - doarme noptile.
 
7. Cum se poate ridica un elefant, cu o singura mana?
- Nu veti gasi nicaieri un elefant cu o singura mana.
 
8. Daca ai avea trei portocale si patru mere intr-o mana
si patru portocale si trei mere in cealalta mana, ce ar insemna ca ai?
- Niste maini foarte mari.
 
9. Daca la opt oameni le-au fost necesare 8 ore ca sa cladeasca un zid,
cat timp le-ar trebui la patru oameni sa faca acelasi lucru?
- Nici un pic de timp - zidul a fost deja facut.
 
10. Cum poti arunca un ou pe o pardoseala de beton, fara sa crape?
- Pardoseala de beton e greu de crapat.



 

Despre bautura
" Poate ca bautura nu este raspunsul, dar cu siguranta te ajuta sa uiti intrebarea."
HENRY MON

" Un om inteligent se imbata ori de cate ori este obligat sa-si petreaca timpul alaturi de prosti. "
ERNEST HEMINGWAY

" Intotdeauna sa faci cand esti treaz ceea ce ai spus ca vei face cand erai beat.
In felul asta vei invata sa-ti tii gura ! "
ERNEST HEMINGWAY


" Intr-adevar, alcoolul este posibil sa fie cel mai mare dusman al omului.
Dar Biblia ne invata ca trebuie sa ne iubim dusmanii... "
FRANK SINATRA

" Nu-mi trebuie decat o bere ca sa ma imbete.
Problema este ca nu-mi amintesc daca este a treisprezecea sau a paisprezecea... "
GEORGE BURNS

" Berea nu te ingrasa, ci iti da un sprijin. De mese, de pereti, de vitrine... "
GERARD WAY

" Daca bei, mori, daca nu bei tot mori. Atunci bea ca sa stii de ce ai murit! "
EMINESCU

" Oamenii sunt ca vinurile. Cu timpul, fie devin din ce in ce mai buni, fie se transforma in otet.
 "PAPA IOAN AL XXIII-LEA

" Nu beau niciodata apa, mi-e sa nu ma obisnuiesc prea tare cu ea.. "
W.C. FIELDS
"
Imi place whisky-ul imbatranit si femeile tinere. "
ERROL FLYNN

" Un dezavantaj al vinului este ca face omul sa incurce cuvintele cu gandurile "
SAMUEL JOHNSON

" Nu beau niciodata apa; chestia aia rugineste tevile.. "
W.C. FIELDS

" O sticla de vin contine mai multa filozofie in ea decat orice alta carte din lume. "
LOUIS PASTEUR

" Nu esti beat atata timp cat poti sta intins pe podea fara sa te tii de nimic. "
DEAN MARTIN

" O femeie m-a determinat sa ma apuc de baut, iar eu nici macar nu am avut bunul simt sa ii multumesc. "
W.C. FIELDS

" Cand bem, ne imbatam.
Cand ne imbatam, adormim.
Cand adormim, nu pacatuim.
Cand nu pacatuim, ajungem in rai..
Asa ca hai toti sa ne-mbatam si sa mergem in rai! "
BRIAN O'ROURKE

" Nu este adevarat ca bautura schimba caracterul omului.
Il dezvaluie mult mai clar. "
JOHN OSBORNE

" Bautura n'a rezolvat nicio problema pana acum.
Daca stai sa te gandesti, nici laptele.. "
E bine sa lasi bautura. Dar sa nu uiti UNDE.
" Este bine sa ne amintim ca exista cinci motive pentru a bea:
venirea unui prieten, setea cuiva, frica de sete pe viitor,
gustul excelent al vinului, sau... oricare alt motiv... "
 
 
Produs Port@Leu | ISSN 1842 - 9971