Anul 2015
Anul 2014
Anul 2013
Anul 2012
Anul 2011
Anul 2010
Anul 2009 periodic nr. 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
SPERANŢA E ÎN TINERI? Liviu ANTONESEI
ALARMĂ - CINE VA HRĂNI ROMÂNIA ? - Gheorghe MANEA
ALARMĂ - CINE VA HRĂNI ROMÂNIA ? - Gheorghe MANEA-continuare I
ALARMĂ - CINE VA HRĂNI ROMÂNIA ? - Gheorghe MANEA-continuare II
ADDENDA LA STUDIUL DE MAI SUS
MIŞCAREA PENTRU PROGRESUL SATULUI ROMÂNESC
ZIUA NAŢIONALĂ A LIMBII ROMÂNE
NOTĂ EXPLICATIVĂ
EXPUNERE DE MOTIVE
AVIZUL CONSILIULUI LEGISLATIV
PROIECT DE LEGE
ECOURI DIN ŢARĂ
ROMÂNIA, EUROREGIUNEA ŞI ACEASTĂ ZONĂ A OMENIRII
CORNELIU LEU LA 77 DE ANI
CENTENAR CONSTANTIN NOICA
CENTENAR CONSTANTIN NOICA - continuare I
CENTENAR CONSTANTIN NOICA - continuare II
GEORGE ANCA ŞI ÎMPĂTIMIREA LUI LITERARĂ PENTRU FILOSOFIE
SCRIITORI ROMÂNI DIN STRĂINĂTATE - GRUPAJ REALIZAT DE GEORGE ROCA
DIALOG CU LUCIAN HETCO - OCTAVIAN CURPAŞ
BRENDUL MULT DORIT - CORNELIU LEU
POEZIA LUI TRAIANUS - Adrian BOTEZ
ACTIVISMUL SOCIAL ESTE O CRIMĂ? - Ghenadie BREGA
INTERVIU CU DR. GHEORGHE DRĂGAN - George ROCA
AUTOR NECUNOSCUT
Curat folclor, fără să ştim cine-i culegătorul
STUDIU CULES IN ETER - DANIEL DRĂGAN
SPICUIRI DE Dan Ghelase
MIGDALE DULCI- AMARE” DIN REVISTA ACOLADA
DAN GHELASE

ÎN COMPLETAREA ŞI ARGUMENTAREA CELOR  DE MAI SUS 

DESPRE BRANDUL MULT DORIT
SAU
CEA MAI CĂUTATĂ REVISTĂ A ROMÂNILOR DE PRETUTINDENI

Ea nu apare în ţară, ci îşi are redacţia în reţeaua virtuală a internetului care leagă peste 600 de colaboratori de elită ce-şi trimit producţiile lor publicistice literare şi ştiinţifice către Stuttgart unde se editează. Este vorba de   „Revista Agero” care s-a născut acum 9 ani, în mijlocul celor de origine română din Germania, ca simplă pagina informaţională a cenaclului Agero,  moderat ani de-a rândul de poetul Lucian Hetco, conducătorul Asociaţiei Deutsch-Rumänischer Verein, E.V. din Stuttgart, comitet cultural al românilor şi germanilor originari din România.
Cu timpul, revista s-a dezvoltat ca autentic brand cultural, cu o foarte bună percepţie naţională şi internaţională. Agero are astăzi cel puţin 10 mii de cititori pe zi, ajungând până la 12 mii de accesări. Se află, deci la nivelul unui cotidian românesc de anvergură şi afişează câte 25 de mari articole  pe săptămână, deci o mie pe an, însoţite de cea mai buna fotografie, pe teme de realitate românească, jurnalistică, istorie, filozofie, artă, cultură, eseistică, simeze, etc. publicând studii, comentarii, analize, poezie, proză, reportaj, ipoteze şi elemente de cercetare, atitudini civice, etc.
 Intrând în al zecelea an de la apariţie, REVISTA AGERO se află astăzi în circuitul larg al presei independente instituindu-şi propria organizaţie, cea a tuturor colaboratorilor de limba română din ţară şi din întreaga lume care o redactează sub bagheta editorială a fondatorului ei: poetul şi omul de cultură Lucian Hetco. Ca iniţiativă strict particulară, bazată pe asocierea liberă a unui număr impresionant de prestigioşi oameni de cultură, ea devine principalul liant intelectual al românilor de pretutindeni dar şi o foarte influentă pagină de presă pentru afirmarea a tot ceea ce este nou în limba română, depăşind cu mult buletinele sectoriale ale anumitor asociaţii, ca şi publicaţiile propagandistice oficiale cu care se cheltuie destul în ţară fără a li se urmări rezultatele.
În contextul căutărilor politice şi politicianiste de astăzi pentru a realiza obsesia ministerială a unui „brand românesc”, putem spune despre „AGERO”  că este deja un brand născut şi nu făcut, adică realizat şi impus în timp, iar nu prefabricat de conjunctură, cum avem până acum multe încercari nereuşite.       Secretul? Poate o fi şi vorba cu „nemţii” a lui Arghezi, fiind o adevărată operă culturală făcută în primul rând de românii care au beneficiat de benigna influenţă germană a seriozităţii şi meticulozităţii; dar, este vorba, desigur şi mult mai sigur, de dăruirea şi pasiunea unor oameni care au vrut şi vor să facă ceva pentru destinul tuturor valorilor create în limba română.
 Asta-i soarta: Unii caută branduri dar n-au idei; alţii, fiind cu adevărat dăruiţi ideilor lor de propăşire naţională, crează brandul fără să-şi dea seama.
 Mai ales în forma ultimă de organizare în care apare, „AGERO” este o demonstraţie „pe viu” a acestui adevăr şi a existenţei lui ca liant românesc în eterul întregii lumi. Revista a căpătat acum o nouă organizare, total independentă de orice foruri, administrată şi condusă numai prin voinţa colaboratorilor strânşi în jurul ei din dorinţa de a-şi face publice creaţiile lor de inspiraţie românească şi a crea, în acelaşi timp, un liant între toţi factorii de cultură românească întru afirmarea ei. Este vorba, deci, de o tribună de întărire contemporană a solidarităţii româneşti prin identitatea de cultură şi conştiinţa îndatoririlor noastre pentru continuitatea ei. O iniţiativă spontană, nepărtinitoare şi neguvernamentală, a cărei creştere şi întărire în timp de un deceniu demonstrează că asocierea liberă este calea cea mai bună de afirmare, prin diversitate, a unui ideal comun.

                                                                                                                                                                                        Corneliu LEU

 

 

Produs Port@Leu | ISSN 1842 - 9971