Anul 2015
Anul 2014
Anul 2013
Anul 2012
Anul 2011
Anul 2010
Anul 2009 periodic nr. 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
- GRUPUL SINODAL DE REZISTENŢĂ ANTICOMUNISTĂ DIN ORTODOXIA ROMÂNĂ
SUPRIMAREA IERARHULUI SI ANIHILAREA ÎNTREGII EPARHII
FAMILIA SI PERSONALITATEA EPISCOPULUI GRIGORIE
ARTICOLUL: “EPISCOPUL MARTIR” PUBLICAT DE PATRIARHUL TEOCTIST IN REVISTA “MAGAZIN ISTORIC”1994
ARTICOLUL PĂRINTELUI GALERIU PUBLICAT ÎN “ROMANIA LIBERA” ÎN 1993
ÎNCHEIERE
ADDENDA
PROBLEME ACTUALE ALE BUNULUI COMUN CA PROPRIETATE A TUTUROR CETÃŢENILOR ROMÂNIEI ŞI UNELE DIRECŢII DE DEZVOLTARE A PRODUCŢIEI ALIMENTARE
BUGETUL CETÃŢEANULUI ŞI ABUZURILE FACTURÃRILOR MONOPOLISTE – SEMNALARE PRIVIND UNELE DIRECŢII DE BLOCARE A PIEŢII LIBERE ŞI OFERTEI CONCURENŢIALE
APEL PENTRU ÎNGRÃDIREA ORICÃREI ÎNCERCÃRI DE AGRESARE MONOPOLISTÃ A DREPTULUI DE OPŢIUNE PE O PIAŢÃ LIBERÃ
DE LA APOGEUL POETULUI, LA APOGEUL POEZIEI
40 DE POEME DIN OPERA CONSACRATĂ A LUI PETRE STOICA
Vă prezentăm: Liga scriitorilor din România
PAMFLETUL CA GEN LITERAR
NOI APARIŢII EDITORIALE
AL. PAPIU-ILARIAN
ACŢIUNI ILEGALE DE INTERZICERE A ACCESULUI IN REPUBLICA MOLDOVA
Un reportaj la Ohrid
CALVARUL ROMANILOR DIN SERBIA DINTRE TIMOC SI MORAVA
INTERVIU CU UN LINGVIST BASARABEAN DESPRE LIMBA ROMÂNĂ
Ileana Graţiana Pop ne aduce o veste bună
COVÂRŞITOAREA VALORE ROMÂNEASCĂ REPREZENTATĂ LUMII DE BRÂNCUŞI
Un interviu cu Brâncuşi luat tot de Marcel Iancu
ALBUM Brâncuşi

 Şi un interviu cu Brâncuşi luat tot de Marcel Iancu

 

   

Într-un atelier răsvrătit caun şantier am găsit pe meşterul Brâncuş la Paris.
Un expeditor trebuia să-i împaacheteze pasărea maestră pentru o expoziţie la Amsterdam şi abea trimisese dincolo de ocean o întreagă serie de lucrări noi. Sculptorii n-au ,,manageri”, şi preparativele acestor expoziţii răpesc mult timp.
De atâta vreme râvneşte Brâncuş puţină linişte;  se plânge că nu mai poate lucra tocmai din cauză că prea se ocupă mult lumea de ceeace face.
 - N-am făcut nimic pentru vâlvă – pentru sgomot.Din contră, am înăbuşit cu încăpăţânare pe cât mi-a fost cu putinţă orice spectacol.
...Primesc   scrisori în cari mă invită Contesa x la un ceai fiindcă vrea să mă cunoască. Refuz de două ori...
- Să te fereşti de lumea care vrea să te afle. Când mă duceam vreodată, silit, făceam câte o boroboaţă de mă întorceam la lucru liniştit pentru multă vreme.
- La început toată lumea vroia să ştie ce e ,,taille directe”. S-a făcut multă gălăgie, nu s-a priceput nimic, fiindcă în totul sculptura de azi e încă pătrunsă de ceva străin. Se face sculptură eroică aşa cum făcea Michelangelo.
- Fiecare vrea să se arate mai tare, fiecare vrea să fie mai sus. Lumea e rea, fiecare pâneşte locul celuilalt. Lumea e o piramidă.
- Aici e tot păcatul. Fiecare trebui să fie la locul său, rege sau valet. Fiecare la locul său fără ură...
- Când creezi trebuie să te confunzi cu universul, cu elementele. Pentru ca să realizezi nu trebuie să nu fii tu ci să te distrugi. Trebuie să cauţi să scapi de maeştri.
Nu ajunge să ai idei.
Spiritualitatea formei, equilibrul precis matematic arhitectura trebuie să le preţuim tot atât cât şi materiale.Hedonismul materialelor e ultima mea preocupare şi puţini o înţeleg ..
Apoi meşterul îmi povesteşte din începuturile sale despre Apollinaire, Picasso, Leger şi naşterea mişcării moderne la Paris şi mai ales despre statie în care a perdut pe unul din cei mai buni prieteni ai săi.
Individualist nu vrea elevi care ,,vulgarizează”.
Vezi expoziţia de arte decorative în care n-au lucrat decât elevii elevilor.
Ne trebuie un singur Braque, un singur Apollinaire.
Părăsind atelierul ne promite o visită în ţară, poate chiar o expoziţie, fie  chiar numai pentru cei câţiva prieteni dela Contimporanul şi Ion Minulescu.
                                                       Marcel Iancu

Produs Port@Leu | ISSN 1842 - 9971