Anul 2015
Anul 2014
Anul 2013
Anul 2012 periodic nr. 1 2-3 | 4-5 | 6-7 | 8-9 | 10 | 9-10 | -->
Anul 2011
Anul 2010
Anul 2009
Prof.univ dr. Mihai BERCA si Corneliu LEU cu o privire din interior
Prof.univ dr. Mihai BERCA și Corneliu LEU cu o privire din interior - continuare
Semnal de alarmă tras de Emil PROSCAN și mesajul acd. Dinu C. GIURESCU
Dwight Luchian PATTON despre procesul mondial de deteriorare a democratiei
Grupaj de articole documentare despre sfârșitul democrației privit din afară
CINE EŞTI TU, MĂI, FRANKS-ULE – de Adrian BOTEZ
Ultima oră: Banii luati de Băsescu de la FNI
Valeriu MATEI : REZISTENŢA ROMÂNILOR BASARABENI
RECENTE COMUNICATE DEVENIND ISTORIE
DIN ISTORICUL ACESTUI PĂMÂNT ROMÂNESC – semnează Igor CAȘU, Mihai CIMPOI, Ion HADÂRCĂ,Mircea DRUC, Leonida LARI
ECOURI LA ROMÂNII DE PRETUTINDENI – semnează:Mircea POPESCU,Iacob CAZACU-ISTRATI
Victoria MILESCU și poezia de maturitate
Ionuț CARAGEA, citate și aforisme
Florentin SMARANDACHE și stilul minimalist al jurnalului de călătorie
Semnează: Acad. Alexandru SURDU, Marian BARBU, Dan LUPESCU, Constantin STANCU - EVENIMENT EDITORIAL: „Democrația constituțională” de prof dr.Ioan ALEXANDRU - DESPRE PROZA LUI CONSTANTIN LUPEANU
PAUL ARETZU – vârf de lance al poeziei de azi
LINIŞTEA LUMII SAU CĂUTAREA CERULUI LA ADRIAN BOTEZ
Scrisoare din Germania de Eugen COJOCARU
Intreviu cu prof. dr.I.B. Iamandescu, autorul „muzicoterapiei”
Studiul unui singur termen local: SÂGA (1)
Studiul unui singur termen local: SÂGA (2)
Studiul unui singur termen local: SÂGA (3)
DIN FOLCLORUL INTERNETULUI - Partea I
DIN FOLCLORUL INTERNETULUI -Partea II
DIN FOLCLORUL INTERNETULUI - Partea III
DIN FOLCLORUL INTERNETULUI - Partea IV
Extinderea regulamentului e-mailurilor
DIN FOLCLORUL INTERNETULUI - Partea V
ECOURI LA ROMÂNII DE PRETUTINDENI
 

493 de prestigioase semnaturi pe următorul
MEMORANDUM PENTRU REINTREGIRE


Ca membri ai societatii romanesti globale, semnatarii acestui Memorandum,
Comemorand cu adanca piosenie si mandrie nationala actul istoric de la 27 Martie 1918, prin care Sfatul Tarii de la Chisinau a dat semnalul infaptuirii Romaniei Intregite;
Fiind constienti ca starea de separare actuala a Romaniei in totala contradictie cu mostenirea pe care anul 1918 ne-a lasat-o trebuie sa fie indreptata prin actiunea concertata a tuturor fortelor romanesti atat ale statutului, ale clasei politice cat si ale societatii civile:

1. Tinem sa aducem omagiul nostru celor 86 de romani basarabeni care prin semnaturile lor au devenit adevarati parinti fondatori ai Romaniei Intregite.
2. Solicitam societatii civile romanesti ca impreuna cu mass-media de pe amandoua malurile Prutului sa inceapa o campanie sustinuta pentru educarea populatiei si constientizarea necesitatii reunificarii tarii.
3. Prin activarea Congresului Romanilor de Pretutindeni, cerem viitorilor reprezentanti ai romanilor de pretutindeni sa aiba in agenda lor ca prioritate absoluta sustinerea eforturilor pentru readucerea Basarabiei in cadrul Romaniei Reintregite.
4. Cerem Presedintiei, Parlamentului, Guvernului Romaniei, partidelor politice sa-si separe mesajul national de limbajul ideologic si sa adopte o pozitie comuna si unitara in problema nationala in concordanta cu idealurile unitatii nationale si ale statului unitar Roman a carui infaptuire este oficial recunoscuta prin declararea zilei de 1 Decembrie, ca Ziua Nationala a Romaniei.
5. Cerem organismelor statului roman sa intreprinda masuri concrete politice si diplomatice pentru a sensibiliza opinia publica internationala, institutiile Uniunii Europene si celelalte state, asupra dorintei poporului roman pentru reunificare printr-un process asemanator celui prin care cele doua foste state germane au devenit un singur stat.
6. Consideram ca cele doua guverne de la Bucuresti si Chisinau au datoria morala de a-si armoniza politica externa in directia reprezentarii comune a unei politici nationale care sa conduca la o tranzitie fara sincope spre integrarea Basarabiei in Romania si prin aceasta populatia Basarabiei sa obtina de drept cetatenia Uniunii Europene.
7. Cerem Presedintelui si Parlamentului Romaniei sa adopte un act normative prin care ziua de 28 Iunie 1940, in care a inceput agresiunea armata impotriva Romaniei si catatenilor Romaniei, sa fie declarata zi a ocupatiei sovietice a teritoriul Romaniei asa cum a procedat si presedintele de la Chisinau domnul Mihai Ghimpu.
8. Cerem ca autoritatile romane sa dea curs si sa se implice in ridicarea Memorialul Patimilor Romanesti care reprezinta omagiul adus martirilor romani ai ocupatiei sovietice, conformandu-se declaratiei politice din data de 9 Iunie 2009 prezentata in plenul Senatului de Presedintele Comisiei de Politica Externa a Senatului care sustinea necesitatea construirii acestui Memorial la initiative romanilor si organizatiilor romanesti din intreaga lume. Declaratia nu a intampinat nicio obiectie din partea membrilor Senatului.
9. Cerem ca PL- Basarabia si PNL-Basarabia ca forte politice pro-romanesti si pro-unioniste sa gaseasca modalitatea ca in cel mai scurt timp sa se uneasca pentru a constitui o forta credibila si reprezentativa a populatiei majoritare romanesti din Basarabia.
Dumnezeu sa ajute natiunea romana sa-si implineasca idealul national al reintregirii.
                              




Mircea Popescu ( New York)


       Cheia Unirii o au doar basarabenii


Poate ca titlul socheaza, dar realitatea este ca unirea Basarabiei cu Romania poate veni legal doar din Basarabia.
In Declaratia de Independenta a Republicii Moldova se regaseste un principiu extrem de important, al carui efect poate fi inteles daca este coroborat cu celalalt principiu major din actul fundamental al statului de peste Prut, acela al definirii limbii romane ca limba de stat scrisa cu alfabet latin.
Dar iata la ce ma refer:
Republica Moldova este un stat suveran, independent si democratic, LIBER SA-SI HOTARASCA PREZENTUL SI VIITORUL …
Tocmai principiul, “liber sa-si hotarasca prezentul si viitorul” ca stat suveran si independent, arata ca in momentul zero al iesirii din componenta URSS, patriotii acelui eveniment remarcabil au dovedit intelepciunea politica de a proiecta poarta prin care se poate ajunge in Romania reintregita.
Intr-adevar, Unirea nu putea avea loc mai devreme intre o republica sovietica si Romania fara aprobarea Kremlinului, decat daca ar fi avut loc contacte diplomatice romano-sovietice urmate de incheierea unui document intre URSS si Romania pe acest subiect.
Nu se pot face speculatii despre o asemenea posibilitate in acele momente in care URSS se destrama si conducerea imperiului era in degringolada.
Cert este ca a fost nevoie de etapa intermediara a statului suveran si independent.
Asa ca cei care blameaza Romania ca a fost prima tara care a recunoscut independenta o fac emotional, in general din cauza lipsei notiunilor politice sau de drept international.
Pe de alta parte, unirea nu poate avea loc decat prin libera exprimare a Parlamentului de la Chisinau care reprezinta vointa poporului unui stat independent recunoscut international.
O cerere expresa a Romaniei ar insemna un ultimatum.
Deci, este la mana poporului sa decida, iar partidele parlamentare care reprezinta alegatorii ar putea aduce problema unirii in parlament.
Atata doar ca in campaniile electorale, aceste partide se feresc sa vorbeasca despre unire, pe care-l socotesc un subiect tabu, din frica de a nu fi etichetate ca partide care tradeaza interesele natiunii moldovenesti de catre fortele anti-romanesti, romanofobe si rusofile din interior si pentru a nu-si periclita relatiile cu Moscova.
Si daca sunt alese fara a-si fi exprimat macar electoral o platforma unionista, atunci nu se simt obligate sa aduca problema in Parlament.
Insa atata timp cat exista principiul din Declaratia de Independenta despre care vorbim, “liber sa-si hotarasca prezentul si viitorul”, partidele si fortele care pun deschis in discutie problema unirii, nu numai ca nu tradeaza ci dau dovada de grija pentru soarta poporului cautand solutii de supravietuire in contextul unei situatii incerte politic, economic si social.
Declaratia pentru Independenta arata poarta spre Unire, dar cheia se afla in mana basarabeanului care voteaza.




Vitejie si tragedie


Problema reprezentarii adevarului istoric incepe sa devina subiect de discutie in societatea romaneasca si este foarte bine, deoarece, dupa ani de ocolire a subiectului, este intr-adevar nevoie de clarificari.
Intr-una dintre postarile pe tema masacrelor de la Fantana Alba, un interlocutor afirma ca nu mai este nevoie sa ne tot plangem ca “oile proaste mioritice” de atrocitatile la care au fost supusi romanii, atat timp cat am avut un trecut glorios.
In articolul “Discutii despre caracterul national“, incercam sa dau raspuns unui eseu sociopsihologic, prin care profesorul Peter Dan din New York,  pe linia liberal-academica a vremurilor pe care le traim, sublinia faptul ca romanii trec printr-o stare de confuzie, inclusiv morala, din cauza ca nu s-au impacat cu cu un trecut, fals infatisat prin infrumusetarea si mistificarea istoriei nationale. De fapt, domnia sa, in cursul discutiilor, definea problema ca fiind negarea sau nerecunoasterea Holocaustului de catre populatia romaneasca.
Iata deci, doua aspecte, aparent opuse asupra redarii Adevarului istoriei nationale, dar in fond avand acelasi substrat: pastrarea tacerii absolute asupra tragediei nationale, fie prin ridicarea in slavi a momentelor de eroism si vitejie, fie prin asumarea unor vini colective in cazul unor momente de ciocniri culturale si interetnice particulare.
Replica pe care i-am dat-o profesorului Peter Dan a fost ca, deocamdata, Istoria noastra nationala este alterata si ca urmare Romania se afla in situatia de a nu i se recunoaste dreptul istoric la teritoriul sau national Reintregit. In consecinta, natiunea romana se gaseste intr-un spatiu ciopartit prin diverse Diktate, iar populatia romaneasca din teritoriile instrainate este discriminata si deznationalizata prin atacul virulent asupra elementului sau fundamental, identitatea.
Pentru a completa comentariul de mai sus, doresc sa subliniez ca, din punctul meu de vedere, inainte de a vorbi despre Holocaustul altora, trebuie vorbit deschis si aratat lumii intregi, Genocidul impotriva romanilor faptuit de imperiul de la rasarit, fie ca s-a numit tarist sau sovietic, precum si urmarile acestor crime impotriva umanitatii.
Daca insa, la conducerea Basarabiei ca si la cea a Romaniei vor exista mancurti care ocolesc subiectul, atunci romanii nu vor putea iesi din Minciuna stiuta de toata lumea, dar acceptata ca o fatalitate.
Deci, nu-i vorba de “oi proaste mioritice“, ci de realitatea tragismului Natiunii romane sfasiata, fiind nevoita sa traiasca separata si sa fie supusa deznationalizarii prin vointa comunitatii internationale de coniventa cu conducerile efemere de la Bucuresti sau Chisinau.
Iar vina se rasfrange si asupra noastra, asupra societatii civile, daca vom continua sa sustinem fara sa-i presam pe conducatorii Romaniei care accepta fara sa cracneasca Minciuna istorica in care se complac din ratiuni de “politica corecta“.
In consecinta, prezentarea masacrului de la Fantana Alba este un pas spre restabilirea unui crampei de Adevar, dar mai sunt mii de crampeie care trebuie sa duca la cunoasterea crimelor impotriva a peste 1,2 milioane de romani disparuti in urma invaziei salbatice dinspre Rasarit, invazie considerata subiect “tabu” pentru liderii comunitatii internationale, implicit ai celor din UE.
Dar, oare acestia au motive sa vorbeasca, daca europarlamentarii romani, nu indraznesc sa atinga problema?
Si in timp ce “reprezentantii” romanilor in Parlamentul Europei tac asemenei unor “oi proaste mioritice”, Lituania cere, zilele acestea, despagubiri de la Moscova pentru perioada de ocupatie a tarii.
Curand, pe 28 iunie se vor implini 72 de ani de la invazia sovietica a
teritoriilor romanesti prin care s-a declansat Genocidul romanesc care a lasat rana neinchisa a milioanelor de romani torturati, omorati, deportati sau pierduti prin Siberiile de ghiata sau pustiurile Asiei Centrale.
Acum, este timpul ca la Bucuresti si la Chisinau, conducerile sa paraseasca turma oilor mute si fricoase, indraznind sa comemoreze acest moment, iar europarlamentarii nostri sa ceara in Parlamentului Europei o sedinta solemna care sa pastreze un minut de reculegere si sa marcheze comemorarea victimele romanilor ca urmare a ocuparii si dezmembrarii Romaniei.
Acestea ar fi momentele de vitejie si patriotism de care are nevoie natiunea romana.
Dar mai exista oare patrioti la conducerea Romaniei?
                                               




Iacob Cazacu-Istrati

  DAR NU-I TOTUNA LEU SĂ MORI ORI CÂINE-NLĂNŢUIT…

Pentru toată românimea din afara Ţării şi nu numai...
 Vara trecută, în iulie 2011, la Câmpul Românesc din Hamilton (Canada), a fost înfiinţat "Forumul Românilor de Pretutindeni, WORLDWIDE ROMANIAN FORUM” ca organizaţie de consolidare şi coordonare a tuturor asociaţiilor diasporei româneşti... FRP, cu sediul la Hamilton este asociaţie nonguvernamentală, este organizaţie de cultură şi drept, care promovează unitatea naţională, ocrotirea şi promovarea valorilor naţional-româneşti. Organizaţia e la începuturi de activitate, dar am făcut câte ceva bun pentru neam... Am desfăşurat manifestarea închinată celor 94 de ani de la Unirea cu Patria mamă, la Câmpul Românesc şi la biserica "Sf. Gheorghe" din Toronto; am sponsorizat manifestarea închinată aceleiaşi date de către Consiliul Unirii în Basarabia. (RM) cu 1000 $ USA.
E trist că unii dintre noi încearcă să prindă de coadă un minister – unul nou, că şi aşa avem puţine... Dacă românii din dreapta Prutului au un Departament al Diasporei, apoi românii din stânga Prutului vor să instituie Ministerul Diasporii...Nu e bine! În primul rând de aceea că românii din afara ţării sunt liberi, chiar şi acei plecaţi temporar!
Oare doriţi să vă dicteze Guvernul din Chişinăul sau Bucureşti cum să vă aranjaţi viaţa? Şi apoi nu ştiu dacă toţi înţeleg, cine şi de cine are nevoie mai mult: Diaspora de Guvern ori Guvernul de Diasporă? Gândiţi-vă...
Cum vede Forumul Românilor de Pretutindeni propunerea Partidului Acţiunea Democratică de a constitui Ministerul Relaţiilor cu Diaspora şi Reintegrării Migranţilor?!..
S-o luăm de la început:
1. PAD propune formarea unui nou Minister... Dar, oare nu sunt suficiente ministerele existente deja? Să mai naştem unul, dublajul MAE? Cu ce se va ocupa MAE, dacă una din funcţiile sale este  protejarea cetăţenilor RM aflaţi după hotare?
2. Relaţiilor cu Diaspora... Care relaţii? Diaspora este Comunitatea tuturor emigraţilor legali din ţară, constituită ca o mişcare socială pentru reîntregirea neamului românesc şi renaştere naţională, pentru păstrarea şi promovarea valorilor noastre sfinte naţionale. Este unită în Forumul Românilor de Pretutindeni ca organ civic, de cultură şi drept, un organ nonguvernamental, ce nu are legătură cu Guvernul României Mari, sau   cu cel al României Mici...
3. Ceea ce intenţionează PAD, este o copie a Departamentului pentru Românii de Pretutindeni de la Bucureşti, care să influenţeze electoral diaspora...
PS. Nu se va întâmpla aşa ceva, deoarece FRP, fondat la Hamilton în iulie 2011 optează pentru promovarea candidaţilor din partea sa în toate parlamentele ţărilor, în care  există asociaţii româneşti (moldoveneşti), inclusiv în România Mare  şi în România Mică, cu speranţa unui Parlament Naţional Român Unit.
  Acest lucru se referă cu precădere la emigranţii plecaţi din ţară legal...
 4. Cu privire la persoanele aflate ilegal peste hotare, situaţia devine simplă: MAE să-şi îndeplinească funcţiile de drept; să apere pe toate căile şi prin toate mijloacele cetăţenii aflaţi peste hotare ilegal, căci ei au plecat, încălcând legile altui stat din cauza activităţii proaste  a organelor statului lor natal... Este  misiunea Guvernului să-i aducă acasă pe aceştia şi să-i reîncadreze în câmpul muncii, creându-le locuri de muncă.
Iar acei din aşa-zisa Diasporă n-au nevoie de ajutorul Ministerului propus spre formare... Aceste persoane au un statut legal de muncă în statele care i-au adoptat, fără acest statut nimeni nu ar putea profesa ceea ce nici măcar în ţară nu ar fi visat...mulţi dintre aceştia au ajuns la un nume de prestigiu profesional şi sunt trataţi cu mare respect de către societatea în care trăiesc... Să vă spun pe secret: pe aceştia nu-i întorci uşor înapoi în ţară... dar, vreau să vă recunosc că sunt mulţi dintre ei, care s-ar întoarce, sunt oameni pentru care e mai scump meleagul natal decât binele din ţara străină... Iată, pe aceştia ar trebui să mizeze statul ... Şi una dintre direcţiile obiective ale FRP este promovarea acestor persoane, specialişti formaţi în marile ţări dezvoltate ca: SUA, Canada, Germania, Anglia pentru a fi încadraţi în diferite sfere ale economiei noastre naţionale, pentru ca acele cunoştinţe şi practici acumulate în ţările avansate  din punct de vedere economic, în care domneşte adevărata democraţie, să urnească din loc carul cu acele greutăţi şi fraude adunate în anii precedenţi...
Forumul Românilor de Pretutindeni cu sediul la „Câmpul Românesc" la etapa actuală întruneşte mai multe asociaţii ale românilor din mapamond. Numesc câteva: Asociaţia Românilor din Khitchener (preş. Dumitru Ichim), Canada, Asociaţia românilor „Grigore Vieru" din New York, SUA (preş. Florin Cârlan), ce mai mare asociaţie a românilor „Forul Democrat al Românilor din Moldova" – FDRM cu tot cu filialele din ţările de peste hotare: Italia, Spania, Franţa, SUA, Canada ş.a. (preş. acad. Nicolae Dabija), Comunitatea Românilor din Quebec ( preş. Ala Mândâcanu), Asociaţia Românilor „Câmpul Românesc" din Hamilton (preş. Dumitru Răchitan) ş.a.
    Citiţi  mai jos Statutul FRP.
    Dorim ca îndată să iniţiem un proiect pentru înaintarea în Parlamentele ţărilor unde activează asociaţii membre ale FRP câte 1-3 candidaţi în deputaţi în Parlamentele acelor ţări, cât şi în Parlamentele României Mari şi României Mici. De ce vom proceda astfel? De aceea ca să ne simţim oameni liberi, după cum suntem; pentru ca să putem cere, nu să cerşim de la Guvern reforme şi... pensii, şi drepturi! La acest capitol iniţiem discuţii în timpul apropiat, câteva zile...
În iulie 2011 la "Câmpul Românesc" în Hamilton, Canada s-a constituit FRP. Preşedinte (Prezident) al FRP a fost ales acad.Nicolae Dabija din RM, Vicepreşedinti au fost aleşi Liviu Cănănău, Khitchener,Canada şi Iacob Cazacu-Istrati, Toronto, Canada. Ulterior au avut loc schimbări: În locul dl.L.Cănănău a fost ales ca vicepreşedinte Florin Cârlan, New York, USA.
Aderaţi la FRP!
 Contact:
n.dabija@yahoo.com
              florian.carlan@gmail.com
              Iacob.cazacu@gmail.com
 
Aşteptăm părerile referitor la ...Ministerul Diasporei!
...Că nu-i totuna: lup să mori ori ţap ispăşitor!
 
 
În numele Consiliului de administraţie al FRP semnează:   Nicolae Dabija, RM
                                                                                           Iacob Cazacu-Istrati, Canada
                                                                                           Florin Cârlan, New York, USA
                                                                                           Dumitru Răchitan, Canada
PS.Iată şi prima părere...scrisă de un adevărat român basarabean, pe care îl cunosc şi preţuiesc, dar care la moment doreşte să fie în anonimat.
      “Guvernantii guberniei Republica Moldova au creat la comanda Moscovei multe piedici, ce stau in drumul nostru spre unirea neamului romanesc. Ministerul Diasporei e inca un loc pentru fiii si fiicele kgb-istilor din RM si din Roamania. Exemplu - Andriusa Popov, fiul lui Mihai Popov, care sunt sigur, cu toate ca n-am dovezi a fost unul dintre dirijorii "revolutiei din Ro", care s-a soldat cu victime si principalul- destabilizarii situatiei din Romania. De era sa fie Ceausescu la putere - de mult eram sa fim uniti (pot sa gresesc dar e parerea mea). Andrei Popov - actualul adjunct la ministerul MAE - de fapt e de profesie -jurnalist. Oare as putea eu terminand ceva studii intr-o facultate tehnica sa devin medic? Cum pot toti derbedeii de pe lumea asta sa stea pe capul nostru, rudelor noaste ramase in RM si prietenilor??? In SUA a fost prins beat la volan, s-a ocupat de trafic de oameni, de aceia Voronin l-a avut sub papuc , avea dosar pe el, dar nu ia facut nimic caci familia asta ca si familia lui sunt satane dintr-o gasca - Clubul "Dumitru Cantemir"- ce au vindut neamul rusilor.
Notă:  Bunelul e unul, al tuturor românilor- bunelul Ovidiu Creangă din Canada, scriitor, originar din Vărzăreştii nisporenilor





STATUTUL
FORUMULUI ROMANILOR DE PRETUTINDENI
HAMILTON (INCORPORATA)
ONTARIO

Viziunea: Organizaţia cu caracter non-profit, Forumul Romanilor de Pretutindeni (de acum încolo FRP) are drept viziune  realizarea unităţii românilor, oriunde ar fi ei, prin promovarea limbii, culturii şi istoriei  naţionale, prin contribuţia concretă la realizarea idealului Unirii.
Misiunea: Edificarea unei mişcări internaţionale a românilor de pretutindeni, prin care valorile şi idealurile  naţionale, culturale, lingvistice şi spirituale romaneşti sunt promovate eficient, transmise noilor generaţii şi menţinute în prim-plan prin colaborarea cu concetăţenii şi organizaţiile partenere din lume.

Obiectivele:
- Promovarea valorilor spirituale, culturale şi istorice prin organizarea evenimentelor culturale cu caracter de masă atât în Canada, cât şi peste hotarele ei;
- Organizarea unor campanii de promovare a evenimentelor de importanţă majoră pentru Idealul Unirii;
- Stabilirea contactelor durabile cu organizaţiile nepolitice ce împărtăşesc aceleaşi principii şi valori cu FRP;
- Organizarea unor conferinţe, seminarii, evenimente cu caracter ştiinţific, informativ şi educaţional pentru promovarea valorilor şi ideilor Unirii;
- Stabilirea unor reţele internaţionale a susţinătorilor FRP prin utilizarea mijloacelor de comunicare electronică şi on-line, precum Facebook, Twitter etc în scopul informării cat mai operative şi eficiente despre evenimentele organizate;
- Oferirea ajutorului logistic românilor de pretutindeni în organizarea evenimentelor ce promovează idealul Unirii,
- Iniţierea unor evenimente cu caracter internaţional ce au drept scop promovarea culturii, limbii şi istoriei Românilor;
- Monitorizarea proceselor  globale ce reflectă situaţia reală privind  realizarea Viziunii FRP prin emiterea unor comunicate, analize şi articole, publicate în  mass-media partenere.

Art.1. Numele:
Organizaţia ce are la bază prezentul Statut şi Regulament, se numeşte Forumul Românilor de Pretutindeni (Hamilton (incorporată), Ontario), de acum încolo FRP, acţionează în  baza Legii… (Loi sur les compagnies, Partie III (L.R.Q., chap.C-38, art.218).  şi îşi are sediul pe adresa: 395 – 10th  East Concession Street, Hamilton, Ontario, Canada.

Art.2. Scopurile:
 FRP are drept principalele sale scopuri:
- Unirea românilor de pretutindeni în jurul valorilor spirituale, culturale şi democratice româneşti prin organizarea evenimentelor culturale cu caracter de masă atât în Canada, cât şi peste hotarele ei;
- Trezirea conştiinţei naţionale prin organizarea unor campanii de promovare a evenimentelor de importanţă majoră pentru Idealul Unirii;
- Crearea unei reţele eficiente a organizaţiilor cu acelaşi crez din întreaga lume prin stabilirea contactelor durabile cu organizaţiile nepolitice ce împărtăşesc aceleaşi principii şi valori cu FRP;
- Instruirea şi informarea eficientă a membrilor săi prin organizarea unor conferinţe, seminarii, evenimente cu caracter ştiinţific, informativ şi educaţional pentru promovarea valorilor şi ideilor Unirii;
- Globalizarea procesului de trezire a conştiinţei naţionale romaneşti prin stabilirea unor reţele internaţionale a susţinătorilor FRP prin utilizarea mijloacelor de comunicare electronică şi on-line, precum Facebook, Twitter etc în scopul informării cat mai operative şi eficiente despre evenimentele organizate;
- Creşterea eficienţei organizaţionale a FRP prin oferirea ajutorului logistic românilor de pretutindeni în organizarea evenimentelor ce promovează idealul Unirii, prin ajutorul oferit noilor veniţi în Canada şi concetăţenilor care solicită participarea FRP  la diferite evenimente compatibile cu scopurile statutare ale FRP.
- Iniţierea unor evenimente cu caracter internaţional ce au drept scop promovarea culturii, limbii şi istoriei Românilor;
- Monitorizarea proceselor  globale ce reflectă situaţia reală privind  realizarea Viziunii FRP prin emiterea unor comunicate, analize şi articole, publicate în  mass-media partenere.
Art 3. Eligibilitatea
Orice persoană, fără discriminare de sex, vârstă, religie, care împărtăşeşte  principiile FRP si este acceptată de Consiliul de Administraţie, poate deveni membru al FRP
Art.4. Cotizaţii
Mărimea cotizaţiei este decisă anual la Adunarea Generală a FRP.
Art.5. Consiliul de administraţie
Consiliul de administraţie FRP acţionează în perioada dintre adunările generale şi este compus din 7 (şapte) persoane şi activează  pe parcursul a trei ani, în decurs de cel mult doua mandate consecutive. Angajaţii permanenţi sau sezonieri (cu excepţia unor proiecte speciale) nu pot face parte din Consiliul de Administraţie.
Art.6. Conducerea  FRP
Consiliul de Administraţie alege dintre membrii săi un preşedinte(ă), un vicepreşedinte şi un trezorier care constituie Comitetul Executiv FRP.
Art.7. Reuniunile
Consiliul de administraţie se adună la cererea Preşedintelui (ei)  FRP ori de cate ori este nevoie, dar nu mai rar decât de 6 ori pe an. Cvorumul şedinţei este constituit din 4 (patru) persoane. În cazul în care unii membri ai Consiliului de Administraţie se află peste hotare, şedinţa poate fi organizată on-line. Secretarul va fixa participarea membrilor CA şa întrunirea on-line printr-un proces verbal special.
Art.8. Atribuţiile Consiliului de Administraţie
1. Consiliul de Administraţie (CA FRP)  gestionează treburile FRP.
2. CA promovează drepturile membrilor FRP, face demersuri sau  iniţiază campanii de promovare a intereselor membrilor FRP în conformitate cu scopurile prezentului Statut.
3. CA are grijă de repartizarea mijloacelor FRP în conformitate cu obiectivele FRP.
4. CA poate crea direcţii, comitete şi alte structuri care activează în baza deciziei CA, în conformitate cu prezentul statut.
5. CA fixează data si locul adunării generale a FRP.
6. CA poartă răspundere pentru proprietăţile mobiliare şi imobiliare ale FRP.
Art.9 Atribuţiile preşedintelui (ei)
Preşedintele (a) conduce adunarea generală a FRP şi reuniunile Consiliului de administraţie FRP, are grijă de respectarea prezentului Statut, de procedurile regulamentare şi disciplina în organizaţie.
El (ea) semnează  ordinea de zi a reuniunilor FRP, procesele verbale ale reuniunilor, cecuri în numele FRP  şi actele oficiale ale FRP.
El (ea) este, ipso facto, membru(ă) al (a) tuturor direcţiilor, comitetelor şi altor subdiviziuni create de FRP.
Art.10.  Atribuţiile vicepreşedintelui (ei)
Vicepreşedintele este ajutorul principal al Preşedintelui şi în lipsa lui exercită funcţiile administrative ale preşedintelui.
Art.11. Atribuţiile secretarului
Secretarul asistă, de regulă, la toate  reuniunile Consiliului de Administraţie şi la adunările generale FRP;
- Secretarul este responsabil de întocmirea proceselor verbale ale reuniunilor şi le dă citire la reuniunile ulterioare;
- are grijă ca procesele verbale să fie semnate.
- este responsabil (ă) de corespondenţa FRP, de păstrarea acesteia şi de organizarea copiilor în arhivele FRP;
- Prezintă, la cererea Consiliului de Administraţie, listele membrilor FRP.
CA ii poate delega atribuţiile pe care le consideră necesare.
Art.12. Atribuţiile trezorierului
Trezorierul gestionează afacerile financiare ale FRP:
- ţine evidenţa, alături de preşedinte (ă)  a fondurilor FRP,
- face parte din comitetele care cer prezenţa sa,
- prezintă Consiliului de Administraţie informaţia la cerere,
- prezintă raportul financiar la adunarea generală.
- În caz de necesitate, trezorierul poate delega prezentarea acestui raport altei persoane.
Art.13. Acte legale
Toate actele legale emise de FRP sunt semnate de preşedinte (ă), iar în lipsa lui de vicepreşedinte şi secretar.
Art.14. Părăsirea funcţiei
Orice persoană din conducerea FRP trebuie să părăsească funcţia timp de 15 zile după expirarea împuternicirilor, cedând noii conduceri actele legale, corespondenţa, dările de seamă şi proprietăţile FP. În caz de refuz, CA va reacţiona în consecinţă.
Art.15. Posturi vacante în CA
Consiliul de Administraţie poate lua decizia de excludere în cazul în care unul sau mai mulţi membri ai CA absentează nemotivat de la cel puţin două reuniuni consecutive sau încalcă grav statutul. CA are mandatul să înlocuiască orice persoană din CA, în urma decesului, părăsirii postului, sau excluderii, cu o altă persoană care întruneşte condiţiile necesare.
Art.16. Fondul de rezervă
FRP are un Fond de Rezervă, care poate fi utilizat de către Consiliul de Administraţie în caz de urgenţă. Raportul financiar anual include şi datele privind Fondul de Rezervă.
Art.17. Convocarea Adunării generale anuale
Adunarea Generală Anuală este convocată în fiecare an la data şi în locul stabilite în conformitate cu paragraful 5 al art.8 al prezentului statut. O adunare generală extraordinară poate avea loc la cererea Consiliului de Administraţie.
Art.18.  Adunarea Generală Anuală
Adunarea generală are următoarele prerogative:
1. Ascultă şi aprobă Raportul Consiliului de Administraţie, al secretarului şi al trezorierului
2. Ascultă şi aprobă Rapoartele direcţiilor si comitetelor instituite oficial.
3. Alege şefii de direcţii şi de comitete.
4. Alege comisia de validare.
5. Adunarea Generală adoptă orice acte şi programe compatibile cu prezentul statut şi contribuie la realizarea scopurilor statutare ale FRP.
Au drept de vot toţi membrii FRP prezenţi la adunare, de la 16 ani, înscrişi în liste, care au achitat cotizaţia anuală conform art. 4.
Art.19. Ordinea de zi a Adunării Generale
Rugăciunea de binecuvântare. 1. Deschiderea lucrărilor Adunării Generale. 2. Lectura şi aprobarea procesului verbal al Adunării generale precedente 3. Primirea oaspeţilor de onoare. Felicitări. 4. Raportul Consiliului de administraţie. 5. Raportul trezorierului şi al secretarului. 6. Rapoartele şefilor de direcţii sau comitete. 7. Nominalizarea şi alegerea şefilor de direcţii pentru posturile vacante. 8. Programul şi direcţiile noi de activitate. 9. Închiderea lucrărilor adunării generale.
Art.20. Anul fiscal
Anul fiscal începe pe 1 decembrie şi se termină la 31 octombrie.
Art.21. Cvorumul pentru adunarea Generală
Pentru ca adunarea generală să fie deliberativă, la lucrările sale trebuie să participe cel puţin 15 persoane.
Art.22. Amendamente
Toate amendamentele la prezentul statut şi regulament, acceptate în prealabil de către Consiliul de administraţie şi prezentate adunării generale anuale, trebuie să fie votate la adunarea în curs sau la o adunare specială, convocată de Consiliul de Administraţie.
Art. 23. Afilierea
FRP are dreptul  să accepte afilierea unor societăţi sau asociaţii, dacă obiectivele acestora sunt compatibile cu scopurile generale ale FRP din prezentul statut. Afilierile se aprobă de către Consiliul de Administraţie.
Art. 24 - Obligaţiuni
Activitatea FRP nu va fi folosită  în scopuri comerciale, iar toate beneficiile obţinute în urma activităţilor FRP vor fi utilizate doar pentru promovarea obiectivelor statutare.
Art. 25 - Remunerarea
Consiliul de administraţie nu este remunerat.
Art. 26 – Limba de lucru
Limba de lucru a FRP este româna. În relaţiile cu autorităţile canadiene se utilizează limba engleză.
Art. 27 – Donaţii, moşteniri şi alte contribuţii
Consiliul de Administraţie gestionează donatile, bunurile lăsate prin moştenire şi alte contribuţii ale membrilor FRP, în expresie financiară sau imobiliară; organizează campanii de colectare a fondurilor în scopri caritabile.
Art. 28  Dizolvarea-
In cazul dizolvării FRP, toate bunurile şi activele FRP vor fi transmise unei alte organizaţii comunitare cu caracter non-profit.
Adoptat la Adunarea Generală din data 24 martie 2012





 DISCLAIMER:
Toate părerile, punctele de vedere, afirmaţiile, atitudinile şi detaliile informative reprezintă angajarea fiecărui autor în parte. Portalul nostru nu îşi însuşeşte responsabilitatea pentru conţinutul articolelor publicate. Fiecare link şi articol pe care îl prezentăm are propriul copyright © şi răspundere personală pentru conţinut.

Produs Port@Leu | ISSN 1842 - 9971